Ders Programı
02-10-2012 Giriş: Niçin Pazarlama?
Kısa bir giriş yazısı ve konuyla ilgili elektronik ortamda erişilebilecek kaynaklar burada yer alıyor.
09-10-2012 Pazarlama Nedir?
Okuma parçası: De Saez 1. Bölüm: "What is marketing?" (1-14)
Anıtsal, İ ve Bolat, S. (2005). Pazarlama düşüncesinin kapsamı: Tarihsel gelişim ve mevcut durum. Pazarlama Dünyası, yıl 19 - sayı 1 s. 28-33.
Önemli bir pazarlama kişiliği olarak kabul edilen Sergio Zyman (öyle ki Time Dergisi tarafından yüzyılın önde gelen üç girişimcisinden biri olarak seçildi) tarafından Türkiye'de verilen bir konferansın soru cevap şeklinde düzenlenmiş popüler bir yazısı için buraya tıklayınız. Metin içinde "Pazarlama nedir?, Pazarlama nerede başlamalı nereye kadar gitmelidir?, Pazarlama stratejisini kim belirlemelidir?, Pazarlama ile reklâm arasında ne fark vardır?" gibi soruların ve bu sorulara Zyman tarafından verilen cevapların yer aldığı yazı, kısa ve basit şekilde konuyla ilgilenen birçok kişinin aklındaki soruları gidermesi nedeniyle okunmaya değer nitelikte.
Renborg, Greta. (2000) Marketing library services. How it all began. Ed by R. Savard. Adapting Marketing to Libraries in a Changing and World-wide Environment, München: Saur (p:5-11). Kitap Bilkent Kütüphanesi'nde bulunuyor (Z716.3 .I353 1997). Ayrıca IFLA'da da bildiri olarak sunuldu. Tam metni değil, ama kısa bir bölümü bu adreste yer alıyor.
Pazarlamaya kısa bir giriş yapmak ve genel bir bakış açısı kazanmak için izlenmesi gerekli bir video (A Short Introduction to Marketing by Graham Archbold)
Ders slaytları (pdf)
Ders slaytları (pdf)
16-10-2012 Pazarlama Taktikleri Ders slaytları (pdf)
23-10-2012 Üniversitenin almış olduğu karar nedeniyle ders yapılmayacaktır.
30 Ekim 2012 tarihindeki derse gelmeden önce en beğendiğiniz reklâmın hangisi olduğunu, söz konusu reklâmı niçin beğendiğinizi (reklâmda sizi "çekenin" ne olduğunu), özel olarak o reklâmın amacını, çevrenizde o reklâma yönelik olarak edindiğiniz izlenimleri içeren yarım sayfalık bir yazı yazmanızı istiyorum. Yazıyı elektronik posta aracılığıyla göndermenizi ve ders gününden en az 72 saat önce bana ulaşacak şekilde zaman planlaması yapmanızı rica ediyorum.
30-10-2012 Reklâm Ders slaytları (pdf)
06-11-2012 Pazarlama Karması Ders slaytları (pdf)
Okuma parçası: De Saez 4. Bölüm: "The marketing mix?" (51-78)
Ders notu (pdf)
13-11-2012 Hizmet Pazarlaması Ders slaytları (pdf)
Hizmet pazarlaması ile ilgili çevrimiçi olarak bakılası yerlerden bazılarını burada veriyorum. Örneğin, Journal of Services Marketing hizmet pazarlaması üzerine yazıların yayımlandığı bir dergi. 1994 yılından günümüze kadar olan sayılara Hacettepe Üniversitesi'nin aboneliği bulunuyor. Yerleşke dışından erişmek isteyenler proxy ayarlarını değiştirmeyi unutmasınlar ...
Services Marketing Blog genelde pazarlama, özelde hizmet pazarlaması üzerine odaklanmış bir blog. Blogu yöneten Mike Schultz pazarlama dünyasının renkli simalarından biri. Schultz'un John Doerr ile beraber yazdığı Professional Services Marketing adlı kitabı da 2009 yılında yayımlandı.
Ders notu (pdf)
20-11-2012 Pazar Bölümlendirmesi, Pazar Araştırması, Pazarlama Araştırması Ders slaytları (pdf)
Okuma parçası: De Saez 6. Bölüm: "Market segmentation" (115-135)
Ders notu (pdf)
27-11-2012 Internet'te Pazarlama Ders slaytları (pdf)
Okuma parçaları: Al, Umut. (2002). Üniversite kütüphanelerinde bilgi hizmetlerinin Internet aracılığıyla pazarlanması. Bilgi Dünyası, 3(1), 1-11. Tam metin (pdf)
Al, Umut ve Küçük, Mehmet Emin. (2003). Üst veri standartları ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 20(1), 167-185. Tam metin (pdf)
04-12-2012 Ara Sınav
11-12-2012 Sosyal Ağlar ve Pazarlama Ders slaytları (pdf)
Derste gösterdiğim videoyu tekrar izlemek isteyenler ya da derse gelemeyenler için...
18-12-2012 Bilgi Hizmetlerinin Pazarlanması ve Farklı Kütüphane Türlerine Yönelik Pazarlama Stratejileri Ders notu (pdf)
SWOT Analizi (pdf)
Ders slaytları (pdf)
25-12-2012 Pazarlamada Kullanılan Farklı Yaklaşımlar ve Analiz Teknikleri