Ana Sayfa Dersler Araştırma

BCO 611 Bilgisayar Animasyonu ve Oyun Teknolojilerinde Fizik

Tartışılacak işlenecek konular

1. Hafta : Ders tanıtımı, Animasyonda ve oyunda fizik nasıl kullanılır.

2. Hafta : Hız ve İvme; Spyder Kullanımı, Python Uygulamaları

3. Hafta : Vektörler, PyGame Python Uygulamaları

4. Hafta : Düzlemde parçacığın Kinematiği; Python Uygulamaları

5. Hafta : Düzlemde ve Uzayda Kuvvetler; Başlangıç (IVP) ve Sınır Değer Problemleri(BVP); Python Uygulamaları

6. Hafta : Impuls Momemtum ve Çarpışma; Ray Casting; Python Uygulamaları Ara Sınav

7. Hafta : Ray Casting; Işık; Fizik Python Uygulamaları

8.Hafta : Resmi Tatil

9. Hafta : Yay - Damper Sistemleri; Python Uygulamaları

10. Hafta : Resmi Tatil

11. Hafta : Dönmenin Kinematiği, Dinamiği ve Katı Cisimler

12.Hafta : Çok parçalı Sistemler: Fiziksel Modellemeler; Kumaş, Verlet Nümerik İntegral Metodu, PyMunk Kurulumu

13.Hafta : Akışkanlar Mekaniği: Hava Direnci, Kaldırma Kuvveti, Magnus Etkisi; GJK algoritması, Python Uygulamaları

14.Hafta : Fiziksel Modellemeler; İnsan Hareketinin Benzeşimi

FİNAL SINAVI

WinPython

Conda

Spyder

Kaynaklar

Bourg, D.M., Bryan, B., Physics for Game Developers, 2nd Edition, O'Reilly Media. 2013. ISBN: 978-1-4493-9251-2

Palmer, G., Physics for Game Programmers, Apress. 2005. ISBN: 978-1-59059-472-8