Ders Programı
05-10-2009 Giriş: Niçin Pazarlama?
Kısa bir giriş yazısı ve konuyla ilgili elektronik ortamda erişilebilecek kaynaklar burada yer alıyor.
12-10-2009 Pazarlama Nedir? Ders notu (pdf)
Okuma parçası: De Saez 1. Bölüm: "What is marketing?" (1-14)
Anıtsal, İ ve Bolat, S. (2005). Pazarlama düşüncesinin kapsamı: Tarihsel gelişim ve mevcut durum. Pazarlama Dünyası, yıl 19 - sayı 1 ss.28-33.
Önemli bir pazarlama kişiliği olarak kabul edilen Sergio Zyman (öyle ki Time Dergisi tarafından yüzyılın önde gelen üç girişimcisinden biri olarak seçildi) tarafından Türkiye'de verilen bir konferansın soru cevap şeklinde düzenlenmiş popüler bir yazısı için buraya tıklayınız. Metin içinde "Pazarlama nedir?, Pazarlama nerede başlamalı nereye kadar gitmelidir?, Pazarlama stratejisini kim belirlemelidir?, Pazarlama ile reklâm arasında ne fark vardır?" gibi soruların ve bu sorulara Zyman tarafından verilen cevapların yer aldığı yazı, kısa ve basit şekilde konuyla ilgilenen birçok kişinin aklındaki soruları gidermesi nedeniyle okunmaya değer nitelikte.
Renborg, Greta. (2000) Marketing library services. How it all began. Ed by R. Savard. Adapting Marketing to Libraries in a Changing and World-wide Environment, München: Saur (p:5-11). Kitap Bilkent Kütüphanesi'nde bulunuyor (Z716.3 .I353 1997). Ayrıca IFLA'da da bildiri olarak sunuldu. Tam metni değil, ama kısa bir bölümü bu adreste yer alıyor.
Pazarlamaya kısa bir giriş yapmak ve genel bir bakış açısı kazanmak için izlenmesi gerekli bir video (A Short Introduction to Marketing by Graham Archbold)
Ders slaytları (pdf)
Haftaya en beğendiğiniz reklâmın hangisi olduğunu, söz konusu reklâmı niçin beğendiğinizi (reklâmda sizi "çekenin" ne olduğunu), özel olarak o reklâmın amacını, çevrenizde o reklâma yönelik olarak edindiğiniz izlenimleri içeren yarım sayfalık bir yazı yazarak geliniz.
19-10-2009 Pazarlama Taktikleri Ders notu (pdf)
Ders slaytları (pdf)
26-10-2009 Reklâm
Swot analizi: Ders slaytları (pdf)
Reklâm: Ders slaytları (pdf)
02-11-2009 Pazarlama Karması Ders notu (pdf)
Okuma parçası: De Saez 4. Bölüm: "The marketing mix?" (51-78)
Ders slaytları (pdf)
09-11-2009 Hizmet Pazarlaması Ders notu (pdf)
Ders slaytları (pdf)
16-11-2009 Pazar Bölümlendirmesi, Pazar Araştırması, Pazarlama Araştırması Ders notu (pdf)
Okuma parçası: De Saez 6. Bölüm: "Market segmentation" (115-135)
Ders slaytları (pdf)
23-11-2009 Ara Sınav
30-11-2009 Kurban Bayramı
07-12-2009 Internet'te Pazarlama
Okuma parçası: Al, Umut. (2002). Üniversite kütüphanelerinde bilgi hizmetlerinin Internet aracılığıyla pazarlanması. Bilgi Dünyası, 3(1), 1-11. Tam metin (pdf)
Al, Umut. ve Küçük, Mehmet Emin (2003). Üst veri standartları ve uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 20(1): 167-185. Tam metin (pdf)
Ders slaytları (pdf)
XIV. Türkiye’de Internet Konferansındaki sunum burada yer alıyor.
14-12-2009 Web Sitelerinin Değerlendirilmesi ve Pazarlama Ders notu (pdf)
Ders slaytları (pdf)
21-12-2009 Kütüphane Hizmetlerinin Pazarlanması ve Farklı Kütüphane Türlerine Yönelik Pazarlama Stratejileri Ders notu (pdf)
Ders slaytları (pdf)
28-12-2009 Ara Sınav
04-01-2010 Genel Değerlendirme